YILLARIN ÖLÜDENİZ ÇİLESİ BİTİYOR
Muğla’nın dünyaca ünlü turizm destinasyonlarından Fethiye–Ölüdeniz hattında yıllardır yaşanan trafik yoğunluğu için başlatılan “prestij yolu” projesinde sona gelindi. Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından yaklaşık 328 milyon TL yatırımla yürütülen projede asfalt, altyapı ve çevre düzenleme çalışmalarının tamamlandığı, yolun kısa süre içinde hizmete açılacağı açıklandı.

Özellikle yaz aylarında kilometrelerce araç kuyruğunun oluştuğu güzergâhta vatandaşların zaman zaman araçlarından inerek yürümek zorunda kaldığı görüntüler kamuoyunda sık sık gündem oluyordu. Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmasıyla birlikte bölgede hem ulaşım konforunun hem de trafik akışının önemli ölçüde rahatlatılması hedefleniyor.

Proje kapsamında Ovacık Atatürk Caddesi ile Hisarönü–Kayaköy yollarında kapsamlı yenileme çalışmaları gerçekleştirildi. Çalışmalar çerçevesinde:
11 bin metre sıcak asfalt,
2 bin 200 metre içme suyu hattı,
Bin 600 metre yağmur suyu hattı,
6 bin 500 metre çelik oto korkuluk imalatı yapıldı.
Patlangıç–Ovacık, Hisarönü–Ölüdeniz ve Ölüdeniz–Kayaköy etaplarında asfalt çalışmalarının tamamlandığı belirtilirken, ekiplerin son rötuşlar ve peyzaj düzenlemeleri üzerinde çalıştığı ifade edildi. Refüjler ve yol kenarlarının çiçeklerle donatıldığı projede, turizm bölgesine daha modern bir görünüm kazandırılması amaçlanıyor.

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ise projeyle ilgili açıklamasında, “Burası sadece bir yol değil, turizmin kalbine yapılan prestij yatırımıdır” ifadelerini kullandı. Aras, yıllardır süren trafik çilesine son vermeyi hedeflediklerini belirterek, yolun turizm sezonu başlamadan hizmete açılacağını söyledi.

