ESRA IŞIK: BİZİ SUSTURAMADILAR

Akbelen direnişi nedeniyle 42 gün tutuklu kaldıktan sonra tahliye edilen İkizköy direnişçisi Esra Işık, özgürlüğüne kavuşmasının ardından ilk kez Akbelen’de konuştu.

Duygusal anların yaşandığı buluşmada Esra Işık’ın sözleri, sadece bir teşekkür konuşması değil; aynı zamanda direnişin hafızasına düşülen güçlü bir not gibiydi.

Işık, kendisini cezaevinde ayakta tutanın dışarıdaki dayanışma olduğunu vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

Ben içerideyken yalnız olmadığımı hissettim. Buradaki insanların sesi, desteği bana güç verdi.”

Cezaevinde geçen günlerin kolay olmadığını anlatan Esra Işık, buna rağmen geri adım atma düşüncesinin hiç oluşmadığını söyledi.

42 gün boyunca özgürlüğümden, ailemden, annemden uzak kaldım. Ama içerideyken de şunu düşündüm: Eğer doğayı, toprağı, yaşamı savunmak suç sayılıyorsa, biz bu suçu işlemeye devam edeceğiz.”

Akbelen’deki mücadelenin yalnızca birkaç ağacı koruma meselesi olmadığını belirten Işık, yaşananların bir yaşam hakkı savunusu olduğunu ifade etti.

Bu mesele sadece İkizköy’ün meselesi değil. Bu topraklarda nefes almak isteyen herkesin meselesi.”

Tahliye sonrası Akbelen’de yapılan buluşmada zaman zaman duygusal anlar yaşanırken, destek için gelen yurttaşlar Esra Işık’ı alkışlarla karşıladı.

Özellikle annesi Nejla Işık’la yaşadığı buluşma, alandaki birçok kişiyi duygulandırdı.

Esra Işık konuşmasının sonunda mücadeleden vazgeçmeyeceklerini şu sözlerle dile getirdi:

Bizi korkutarak susturabileceklerini sandılar. Ama biz korkmadık. Çünkü haklı olduğumuzu biliyoruz.”

Akbelen direnişinin sembol isimlerinden biri haline gelen Esra Işık’ın tahliyesi, bölgede çevre mücadelesi veren yurttaşlar tarafından “yalnızca bir tahliye değil, vicdanın nefes alması” olarak yorumlandı.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir